A PriceWaterhouseCoopers Magyarország (PwC) a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) megbízásából elkészített tanulmánya azt vizsgálja, hogy a globálisan jelenlévő online közösségi médiavállalatok, tartalomaggregátorok hogyan hatnak a magyar piacra. A szakmai rendezvényen a tanulmány bemutatása mellett meghívott szakértőkkel is beszélgetünk.
A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Kérjük ezen a címen jelezze részvételét: contact@mte.hu - mindössze annyit írjon az üres levél tárgy mezőjébe, hogy „PWC+MTE”.
Időpont: 2013. december 9. hétfő, 18.30
Helyszín: Magyar Telekom székház, Tölösi terem, Budapest 1013, Krisztina krt. 55.
A kerekasztal-beszélgetés résztvevői:
Dunai András (az MTE elnöke, a Sanoma Media Budapest digitálisüzletág-igazgatója)
Sere Péter (a PwC távközlési és médiaipari tanácsadó csapatának vezetője)
Balogh Virág (a Magyar Reklámszövetség főtitkára)
Kelemen Gábor (közgazdász, stratégiai tanácsadó)
Moderátor: Tófalvy Tamás (az MTE főtitkára, a BME tanársegédje)
„A Magyarország nyelvi és gazdasági jellegzetessége által nyújtott védelem mára, természetes folyamatként, megszűnt. A hazai online tartalomszolgáltatói iparág előtt az eltűnés, a vegetálás, vagy a radikális modellváltás, átalakulás is lehetséges forgatókönyv” – fogalmaz a PriceWaterhouseCoopers Magyarország által a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete megbízásából elkészített tanulmány, mely azt vizsgálja, hogy a globálisan jelenlévő online közösségi médiavállalatok, tartalomaggregátorok (mint például a Google vagy a Facebook) egyre nagyobb részesedése a magyar tartalomfogyasztásból milyen hatással van a hazai tartalomszolgáltatói iparágra.
Az egészen biztosan kijelenthető: a nagy nemzetközi szereplők jelentős mértékben átformálják a regionális, kisebb piacokat, és egyben a klasszikus, azaz eredeti tartalom előállítására építő üzleti modellnek is egyre kisebb mozgásteret hagynak az aggregátorok. De mi várható hosszú távon? Az áthelyeződő hangsúlyok milyen értékláncot alakítanak ki a médiaiparban? Milyen üzleti, kulturális lehetőségek állnak a hazai tartalomszolgáltatók előtt? Milyen szerepe lehet az államnak az egyenlő feltételek kialakításában az átalakuló médiapiacon?
Mindezen kérdések megtárgyalása mellett december 9-én este bemutatjuk a PwC tanulmányának főbb megállapításait, és szeretnénk teret adni a kötetlen szakmai vitának, beszélgetésnek is. A rendezvényt követően pedig a szakma rendelkezésére bocsátjuk a tanulmány egészét, mely ingyenesen letölthető lesz az MTE honlapjáról.