HTML

Az egyesület honlapja itt,


ahol megtalálod az MTE céljait, az egyesületét
történetét, alapszabályunkat és szervezeti
felépítésünket, valamint a legfrissebb szakmai
ajánlásokat és sajtóanyagokat is!

Az MTE az I-Com tagja

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

Workshopösszefoglaló - válságtémában

Katona Éva 2009.03.30. 12:09

„A válság hatása a tartalomiparban leginkább abban mérhető, hogy a különféle tartalomszolgáltatók egyrészt, bár nem látványosan, de erőteljesen visszaveszik a költéseiket – tehát esetenként kisebb stábbal dolgoznak, vagy éppen nem terveznek erre az évre nagyobb méretű piaci felvásárlásokat. Másrészt, a gazdasági krízis kérdései nyilván erőteljesen meghatározzák az online tartalmak tematikáját” – hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) legújabb workshopján, amelynek az volt a témája, hogy miként érinti a hazai digitális iparágat, ezen belül pedig a tartalomszolgáltatói szektort a gazdasági világválság.

 
A workshop két előadója – Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs ügynökség vezérigazgatója, valamint Benei Péter, a Weber Shandwick pr-ügynökség tanácsadója, a Karmamédia digitális pr-blog társszerzője, valamint a Bloggerunió társalapítója – főként a válság ügynökségi és hirdetői vonatkozásait járták körül. Végvári Imre a legfrissebb piaci trendeket bemutatva amellett érvelt, hogy a válságból kivezető út a hirdetők számára csakis a profitmaximalizálás, azaz a vásárlási döntés befolyásolási képességének növelése lehet, ennek terepe pedig szerinte kétségkívül az online média különféle, főként közösségi csatornái.
 
Benei Péter ezzel összhangban azt állította, hogy a hirdetőknek részt kell venniük a már meglévő tartalom-előállítási folyamatokban, párbeszéd-menedzsmentet és közösségi marketinget kell folytatniuk, mindezt pedig horizontális módon, tehát együtt a célcsoportjaikkal. Bár míg Végvári Imre úgy látja, hogy a válság hatásai mindenütt érezhetőek, Benei Péter inkább azt az álláspontot képviselte, hogy egyrészt pénz van, csak több forrást kellene az új eszközökre allokálni, másrészt a tartalom nincs válságban, ugyanis az új, átalakuló kommunikációs közegek megjelenése egy sor lehetőséget is rejt magában.
 
A hirdetői stratégiák változására reagálva Weyer Balázs, az [origo] főszerkesztője, az MTE elnökségi tagja hozzátette: a tartalomszolgáltatóknak abból a szempontból kell nagyon okosnak lenniük ebben az évben, hogy az anyagi okok miatt milyen módon és mennyire engedik belépni a hirdetői tartalmakat a szerkesztőségi tartalmak területére. „Stratégiai döntés kérdése az, hogy az idei év jobb mutatóinak érdekében egy-egy tartalomszolgáltató miként teszi kockára a későbbi pozícióit: vajon sérül-e a cikkek tartalmi integritása az erősödő hirdetői jelenléttel” – mondta Weyer Balázs. – „Ugyanakkor az nyilvánvaló, hogy a kreativitás nyilván előtérbe kerül majd ebben az évben a szerkesztőségi tartalmak esetében is” – tette hozzá.
 
A workshopon jelenlévők hosszabban vitatkoztak még a célzott (targetált) bannerhirdetések hatékonyságáról, a magyar fogyasztók konzervativitásáról, valamint a hirdetők edukációjáról is.
 
2009-ben több workshopot is tervezünk, hogy a szakma egy-egy problémáját, kérdését vagy trendjét az érintettek, a szakma és a szaksajtó részvételével járhassuk körbe.
 
A Kreatív Online marketingkommunikációs szaklap beszámolója a workshopról itt!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mte.blog.hu/api/trackback/id/tr881034915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.