HTML

Az egyesület honlapja itt,


ahol megtalálod az MTE céljait, az egyesületét
történetét, alapszabályunkat és szervezeti
felépítésünket, valamint a legfrissebb szakmai
ajánlásokat és sajtóanyagokat is!

Az MTE az I-Com tagja

FRISS HOZZÁSZÓLÁSOK

Mit tanulhatunk a környező országok online médiájától? Csehország, Románia és Szlovákia online médiapiaci trendjei

tofalvyt 2014.04.04. 16:55

Miközben folyamatosan követjük a legújabb amerikai vagy nyugat-európai médiapiaci fejleményeket, a közvetlen szomszédságunkban lévő országok piacaira gyakran alig figyelünk oda. Pedig a közép-kelet európai régió online piaci trendjeiből sokat tanulhatnak a magyar médiamenedzserek is. Az MTE megbízásából készült, Csehország, Románia és Szlovákia online médiapiacáról szóló hiánypótló tanulmányt április 17-én mutatja be az MTE, kiterjedt régiós tapasztalattal rendelkező szakemberek részvételével.   

A Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) a tanulmányt a Mit tanulhatunk a környező országok online médiájából? Csehország, Románia és Szlovákia online médiapiaci trendjei című szakmai kerekasztal-beszélgetés kíséretében mutatja be.

Időpont: 2014. április 17. csütörtök, 18.00

Helyszín: Magyar Telekom székház, Tőlösi terem, Budapest 1013, Krisztina krt. 55.

Résztvevők:

Kelemen Gábor (közgazdász, stratégiai tanácsadó, a tanulmány szerzője)
Mihók Attila (a Ringier ügyvezető igazgatója, a Népszabadság elnök-vezérigazgatója)
Kálmán Tamás (a Týždeň – W Press kereskedelmi igazgatója)
Steff József (a Sanoma kereskedelmi igazgatója)
Moderátor: Tófalvy Tamás (az MTE főtitkára, a BME tanársegédje)

A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Kérjük ezen a címen jelezze részvételét: contact@mte.hu – és mindössze annyit írjon az üres levél tárgy mezőjébe, hogy „MTE+CEE”

Miközben folyamatosan követjük a legújabb amerikai vagy nyugat-európai médiapiaci fejleményeket, a közvetlen szomszédságunkban lévő országok piacaira gyakran alig figyelünk oda. Pedig a közép-kelet európai régió online piaci trendjeiből sokat tanulhatnak a magyar médiamenedzserek is. Az MTE megbízásából és az NMHH finanszírozásával Kelemen Gábor által készített, hiánypótló tanulmány elsődleges célja az, hogy bemutassa a legfontosabb médiapiaci és infokommunikációs körülményeket, amelyek az egyes országok vizsgált online szolgáltatásait sikeressé, piacvezetővé tették a helyi médiapiacon.

A tanulmány két nagy pilléren nyugszik: egy általános médiapiaci és infokommunikációs helyzetértékelésen, illetve az egyes országok médiapiacait ismertető országtanulmányokon. Néhány tanulságot kiemelve az eseményen részletesen bemutatandó elemzésből: a felhasználók körében a legnépszerűbbek online tevékenységek – Magyarországhoz hasonlóan – elsősorban az alapszintű szolgáltatásokhoz kapcsolódnak. Ezek közé tartoznak az információ keresése árukról és szolgáltatásokról, az online újságolvasás, közösségi médiahasználat, az oktatással, továbbképzéssel kapcsolatos információ-keresés, vagy az egészségügyi információk keresése. A három érintett országra együttesen jellemző az online újságok rendkívüli népszerűsége.

Mindhárom ország TOP10 szolgáltatásának listáját a hírszolgáltatással kapcsolatos honlapok uralják. Ezzel párhuzamosan általános jelenség a nyomtatott lappiac fokozatos térvesztése mind az olvasottság, mind a hirdetési tortából való részesedés tekintetében.

A további részleteket, adatokat és információkat a tanulmány bemutatójában illetve az azt követő kerekasztal-beszélgetésen hozzuk nyilvánosságra. A bemutató után a tanulmányt és annak vezetői összefoglalóját is ingyenesen hozzáférhetővé tesszük az MTE blogján.

Címkék: online rendezvény tanulmány kerekasztal médiapiac cee közép-kelet európa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mte.blog.hu/api/trackback/id/tr465916830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.